lördag 16 juni 2012

A new world


Vi tog en cykeltur runt Kelvin Heights, stannade halvvägs för en paus vid vattenbrynet....



....och avslutade med att gunga på lekplatsen och mata änder...



....sammanlagt var vi ute i två härliga timmar!


...har öppnat sej för mej i och med att jag börjat få lite mer koll på min kamera och vågar testa olika inställningar. Det är SÅ himla kul! Roligast är förstås att ta kort på min lille älskling, finns det nåt mer tacksammare att fota än barn? Oftast glada, nyfikna och på äventyr - alltid finns det något att fånga med kameran. Sen att det inte är nån press att det ska bli bra på första försöket tycker jag är skönt, med C tillexempel, får jag ofta bara en chans om ens det!

Fast även om L som sagt är allra roligast att fota vill jag inte att det bara ska krylla av foton av honom här inne, hur söt han än må vara ;) Det är ju ändå min blogg och ännu kan han ju inte välja om han vill vara med här inne. Det kan jag bråttas lite med ibland, jag vet att många väljer att inte visa sina barn alls på sina bloggar eller åtminstone aldrig barnens ansikte. Något jag respekterar helt och hållet. Samtidigt så spenderar jag så mycket av min tid med L, att det skulle kännas konstigt att utesluta honom helt och hållet.

Därför ser jag till att de bilder jag lägger ut är noga utvalda, och jag skulle aldrig nånsin skriva eller publicera känsliga grejer som han kan skämmas för när han är äldre. Hur gör ni mamas där ute? Får era barn synas i bloggar eller på facebook? Varför, varför inte?

Och ni som inte har barn, vad tycker ni att gränsen går? Vad är lagom, och när blir det för mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar