fredag 22 juni 2012

Syndar

Drack precis min första kopp kaffe på säkert två veckor! En instant dessutom med en massa konstiga sötningsmedel och tillsatser i... Fy på mej. Men som försvar kan jag ju säga att det var L:s idé, han drog nämligen ut kartongen ur skafferiet och räckte mej en påse. Kunde ju inte gärna säga nej när jag blev bjuden av världens sötaste kille ;)

C:s mamma åkte precis ner till Invercargill så nu är vi själva i ett par dagar igen. Ikväll är vi bortbjudna på middag hos några vänner och sen ska vi åka i samlad trupp och titta på Winterfests öppnings-fyrverkerier. Börjar bli lite av en tradition faktiskt! Fyrverkerierna alltså.

Just dessa vänner har vi inte umgåtts så mycket med förut, mer än att jag och L har varit hos T o S på playdate. Men nu är vi alltså både jag, C och L ditbjudna på middag tillsammans med en annan familj och deras barn, ska bli kul att träffa lite nytt folk! Både jag och C är annars rätt hemmakära, spenderar hellre en kväll i soffan med take-away och en bra film än att gå ut och mingla bland folk vi inte känner så bra. Är nog lite fega där båda två. Fast just nu känner jag faktiskt för att bryta det beteendet, jag är trött på hemmakvällar i soffan!

Att vi sen hellre avslutar kvällen med en film istället för en vild utenatt är en annan sak...

1 kommentar:

  1. Eftersom vi har midsommarafton idag (finaste dagen på året!), så önskar jag dig en trevlig midvinterafton :) Här är det underbart ljust om nätterna (södra Norrland), så jag gissar att det är ganska mörkt hos er? När går solen ner på Sydön i juni? Får ni mörkt tidigt, eller är det hanterbart? Jag minns att jag gladde mig åt att det var ljust efter kl 21 i december (i Picton). Hursomhelt, hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!
    /Midsommar lycklig J

    SvaraRadera