söndag 24 juni 2012

A Day in the Bay

Det händer nåt varje dag nu under Winterfest, idag var det ett event som heter "A Day in the Bay". Som man hör på namnet är det en massa tävlingsmoment på vatten som avslutas med en sprint i underkläder och dopp i den iskalla sjön för modiga (galna?) deltagare...

Vi kollade på ett båtrace som vanns av den enda kvinnliga föraren (yeah!!), jag tyckte att det var skitkul att en tjej vann en typisk "manlig" sport - särskilt här. C däremot menade att det endast var för att hon hade den snabbaste båten som hon vann.. hehe. Typisk reaktion från det manliga släktet på NZ.

Om det är nåt jag ska lära L så är det att tjejer kan! Och jag vill hellre att han får en svensk uppfostran när det gäller hur man fördelar sysslorna hemma. Killar är faktiskt kapabla till mer än att stå vid en BBQ ;) Fast jag måste erkänna att jag ändå är rätt lyckligt lottad när det gäller C, vi delar hyfsat lika här hemma! 


Bilder från vår "Day in the Bay":


En annan mamma och hennes barn var gulliga nog att dela med sej av sitt bröd så L 
också kunde mata änderna :)



Min älskling!



Jag och min lille älskling



Det är sjukt mycket folk i Queenstown de här 10 dagarna, kolla bara längs kajen. Nästan så man får lite härlig storstadspuls!



L fick syn på något högt upp...



Paragliders!



Den här killen landar lite för tidigt och sätter sej med rumpan i vattnet! 
Vi kunde inte låta bli att skratta - det såg väldigt kul ut.. 



L såg till att inta Prime Position inför båtracet. Allra längst fram stod han, 
i sällskap med en Golden :)



En av alla båtar som deltog. Förmodligen den långsammaste faktiskt.



Fast från pappas axlar såg man allra bäst hälsar L!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar