onsdag 27 juni 2012

På café


Det blev lunch ute idag igen, kostar ju numera mindre än att laga hemma med vårt discount kort. Ja nära på iallafall. Nästan så man skäms lite när man betalar.. Känns som om en riktig rip-off för restaurangens del! 

L mår lite halvdannt idag, han måste ha fått samma virus som en av sina småkompisar som vi var och hälsade på häromkvällen. Så typiskt, han hade precis blivit frisk från en långdragen förkylning och nu detta - hosta och halsont. Spelar ingen roll att L inte går på dagis, de flesta av hans kompisar gör det så han åker ju på samma virus ändå! Ja ja, får hoppas att det stärker hans immunförsvar i längden..

Jag vet faktiskt inte när vi kommer skicka iväg L till dagis. För tillfället känns det långt borta, jag kan inte tänka mej att lämna honom med helt främmande människor - ännu. Även fast jag undviker att säga det till vänner som frågar/tycker att det är dags så vet jag nämligen att han inte skulle gilla det alls. L är en liten känslig kille och trivs bäst när vi finns runtomkring honom till skillnad från flera av hans småkompisar som äääälskar dagis. Men jag vet att den där självständigheten kommer tids nog, både jag och C var likadana när vi var små. 

Vore såklart annorlunda om jag inte hade valet eller tiden, men nu har jag det och därför njuter jag av vår tid tillsammans ett tag till!


Här är vi på caféet där vi åt lunch:


Mmmm fluffy till förrätt...



Så illa däran kan han  inte vara - inte med det smilet :)

2 kommentarer:

  1. Vad söt han är, nej om man kan le så mycket är man nog inte jätte sjuk men ;), men alltid tråkigt att han åkt på det igen hoppas detta inte blir långdraget :( men jag tror också att det kommer stärka imunförsvaret i längden.

    SvaraRadera
  2. o vilket charmtroll!!!!!!! o jag smälter....
    mormors lilla gulleplutt......o en kopia av dig, när du var i hans ålder.. Kanske Cameron o var väldigt lika:: vet inte om man bara ser likheten,, nej det gör jag inte.. Men det skullle vara roligt att se hur Cameron såg ut i den åldern...mamsingen...

    SvaraRadera