torsdag 7 juni 2012

Té Té Té

Är vad jag dricker nu. Det blir minst 4 koppar om dagen, allt från grönt te, red bush till pepparmint och kamomill om kvällen. Så gott! Och så håller jag mej varm :) Det är svårt att dricka vatten när det är kallt väder ute tycker jag. Där kommer teét in, det är så jag håller mej hydrated dagar som dessa!

Nåt som jag bestämt mej att sluta med för ett tag är kaffe (2-3 koppar om dagen minskar chanserna att bli gravid, så varför inte strunta i det helt och hållet tänker jag). Är inne på andra dagen nu utan en endaste kopp och det går faktiskt över förväntan, saknar det inte ens!

Jag tror förresten att det är bra för mej att vara utan koffein, jag blir lätt så himla stirrig och stressig när jag dricker för mycket av det. Jag brås alltså inte på min pappa när det gäller kaffedrickande, han kan lätt  dricka uppåt 10(!) koppar om dagen... Fast jag är ju halvvägs där med mitt té ;)



Grönt té innehåller ju också koffein men bara hälften än kaffe, 
plus en massa nyttiga antioxidanter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar