måndag 25 juni 2012

A Long Day

Är vad vi har haft idag. Inget har riktigt blivit som planerat men det är okej. Fast jag har lärt mej en grej, aldrig mer att jag tänker försöka få L att sova när han själv inte vill. Jag skulle käka lunch med en tjejkompis o hennes dotter, och jag tyckte jag var smart som först tog bilen för att gå på en lång promenad/cykeltur med L så att han skulle bli riktigt trött och sen kunna somna en stund i bilen hem. Trött blev han men sova det skulle han tydligen inte.. Så det slutade med att jag körde omkring runtom Queenstown över en timme HELT i onödan. Slöseri både på bensin och tid!

Åh jag var så himla frustrerad, trött och hungrig när vi väl kom fram till den japanska restaurangen där jag skulle träffa min vän. Men efter att vi fått i oss lite mat piggnade både jag och L till som tur var. Sen tog jag och E med oss ungarna och gick till en isrink som American Express anordnat mitt i stan för Winterfest. Både lilla M och L tyckte det var supeskoj att springa omkring på isen men några skridskor på fossingarna blev det inte... Herregud jag har full sjå att hålla koll på L när han har vanliga skor på sej. Skridskor får allt vänta några år till!


Här är några bilder jag tog från vår mysiga promenad..



Ostressad, ofrustrerad och icke vetande om vad som komma skall ;)



L spanar in änderna, även kallade Da Da



L testade att mata dem med småsten men det var ingen hit. Fast dom ser knappast undernärda ut eller hur?



Ett lustigt men ganska fint frukträd jag var tvungen att fota på nära håll. 
Nån som vet vad dessa frukter kallas?



2 kommentarer:

  1. Oj så vackert! Jaa alla säger att det är ett underbart land, längtar massor! Jag ska plugga på Auckland University of Technology. Kommer nog resa runt på sydön på mitt lov i oktober! :) Kanske jag hittar mig en kivi att gifta mig med jag också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande! Lycka till med allt, och man vet aldrig kanske blir du också kvar längre än du tänkt ;)

      Radera