onsdag 20 juni 2012

Bättre en kass bild än ingen?

Eller? Sorry för den sista tidens tråkiga bilder, men vädret har varit dåligt och jag har saknat både inspiration och tid att fota ordentligt... Därför har det mest blivit såna här webcams:


Men en bild är bättre än ingen eller hur? Den här tog jag för att visa att jag från och med idag bär min förlovningsring på  höger ringfinger efter att inte burit den alls på sistone då jag de senaste månaderna fått röda utslag från den. Var in på juvelbutiken idag och där sa dom att det är ytterst ovanligt att det händer med 18-karats guldringar, de trodde att det var nån slags kemikalie eller regöringsprodukt som fastnat på insidan av ringen och som ger utslagen. Hursomhelst så fick den sej en ordentlig rengöring på plats och jag köpte även hem medel så jag kan rengöra den själv en gång i veckan. Om jag fortfarande får utslag så skulle de sända iväg ringen och få den re-coated (de använde ett annat ord men jag minns inte vilket) utan kostnad och det kändes ju bra att veta! 

Fick förresten frågan av den manliga butiksmanagern om det inte är så att jag är gravid igen (lite awkward sådär måste jag säga), han sa att det är väldigt vanligt att kvinnor får extra känslig hud då de blir gravida. Försäkrade dock att det inte var fallet med mej (tyvärr!). Nu är iallafall ringen som "sparkling new" och jag hoppas såklart jag slipper de otäcka utslagen hädanefter.

2 kommentarer:

  1. Jag fick utslag av min vigselring under några månader. Men nu verkar det gått över och jag kan ha på mig den för jämnan. Visste inte ens att man kunde bli sådan av "riktigt" guld. Hoppas det blir bra nu.

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är när du har uppsatt hår ibland, el lättare sagt kvinnlig o mkt vacker.... o Hälsa Camerons mamma så mkt, o hoppas allt bra med dom.. Så glad att höra att ni nu får rå varann lite, helt solokvist.. Kram mum..

    SvaraRadera