torsdag 1 april 2010

Att känna sej som ett objekt..

Är något jag och min käraste vän M diskuterade häromveckan, hon råkar nämligen också vara gravid samtidigt som mej! Hursomhelst berättade hon att så snart bekanta fått nys om nyheten att hon var gravid, var plötsligt all fokus på magen när dom sågs på stan. "Nästan så dom stirrar på magen först innan dom tittar mej i ögonen" sa hon. Och nu ska tilläggas att vi båda är i början av våra första graviditeter och att det knappt syns än (om man inte går i spandex från topp till tå). Hursomhelst fick jag uppleva det idag då C's syster frågade om bulan börjat synas än och bad mej visa så hon kunde få se. Njaaa sa jag lite motvilligt där jag satt i soffan o visste liksom inte om hon förväntade sej att jag skulle dra upp tröjan eller vad, så jag ställde mej upp snabbt och o drog lite i skjortan liksom för att visa att det inte syns så mycket än o satte mej ner lika snart igen.

Jag förstår såklart att alla frågor och goda råd man får (nästan) alltid är välmenade men just det här med att man som gravid verkar bli allmänt gods för folk att kommentera och ta på har jag lite svårt för.. Kanske extra mycket för att jag alltid varit en person med stark intigritet, min kropp är liksom min o ingen annans.

En tanke bara, så här på kvällskvisten.

Nu ska jag krypa i säng, är sååå trött. Sov Gott.


Haha.. En T-shirt säger mer än 1000 ord!
Källa: baby-gaga.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar