måndag 12 april 2010

Rolig att se...

..statistiken för var mina läsare befinner sej; Los Angeles, Sunshine Coast, Oslo, Finland och så från norr till söder i Sverige såklart :)

Har just tagit tag i en hög med räkningar som legat inne på kontoret ett bra tag nu. Känner mej alldeles röd o varm av ansträngningen haha. Inge kul men skönt att ha det gjort!

Inskrivningen på Mödravårds Centralen i morse gick bra iallafall, även om jag var redo att åka därifrån efter bemötandet jag fick i receptionen. Det första surtanten (jag vill skriva kärring här men låter bli) frågade mej med en snorkig röst var om jag hade mitt pass med mej. Eeeh jag ska väl inte ut o flyga tänkte jag för mej själv men höll god min och sa artigt nej det har jag inte. "Nähä då får du ta med det nästa gång" fortsatte hon i lika snorkig ton. När hon insåg att jag är NZ medborgare o redan fanns i systemet blev hon plötsligt supertrevlig. Fy vilken falsk **** tänkte jag.

Barnmorskan jag sedan fick träffa var lyckligtsvis jättesnäll och vi fyllde i lite blanketter tillsammans, tog mitt blodtryck o sen kollade hon hjärtljudet på den lilla i magen. Det låg på 136 små slag per minut :) Normalt är mellan 120 och 160 så det var helt som det skulle!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att se allt var som det skulle :) Vi gissar att vi star for statistiken fran Sunshine Coast :) Ha en fin kvall! Kram Hanna & Mange

    SvaraRadera
  2. Japp jag gissade på det ja med! O ja, lugnande att höra att man har ett extra litet hjärta därinne som tickar på som det ska... :) Är inne på er blogg regelbundet, ni ser ut att ha det superhärligt! Inte utan att man saknar kusten :)

    Kramar

    SvaraRadera