torsdag 8 april 2010

A Waste of Time

Finns det något mer irriterande än ett superseeegt internet? Känns som om dyrbara minuter liksom bara rinner förbi medan man stirrar på skärmen i hopp om att en sida äntligen ska visa sej. Tänk vad lite tid man plötsligt kommer ha när man är föräldrar förresten.. Jösses hela livet kommer verkligen förändras! Till det bättre tror jag men självklart kommer det bli en väldig omställning från det fria lite egoistiska liv man nu lever.

Inget man riktigt kan förbereda sej på, man får nog bara lära sej vartefter helt enkelt :) Till lite mer ytliga grejer; magen är sjukt mycket större på kvällarna. Ser gravid ut på riktigt! Tyckte det var riktigt jobbigt i början (o gör ibland fortfarande) med vetskapen att man växer utan att kunna kontrollera det. Fast på ett sätt är det lite skönt oxå, att släppa kroppskontrollen för ett tag o faktiskt njuta av att en växande mage betyder en frisk liten bebis därinne!

Nu ska jag gå och sova alldeles strax, har ju som sagt känt mej som en disktrasa större delen av dan :)

Night Night

3 kommentarer:

  1. Hej Emmisen!

    Jag förstår vad du menar med att magen är större på kvällen, då ser man verkligen gravid ut och inte bara småfet. På morgonen ser man knappt gravid ut alls, men ju längre dagen går desto större blir magen och desto mer otymplig känner man sig. Tänk hur det kommer kännas när magen är stor på riktigt, haha. Jag sa till J igår att jag inte kommer längre kommer ihåg hur det var att ha platt mage och då är det här bara början. Men som du skriver så betyder en växande mage att barnet växer och mår bra därinne.

    Tänk att vi snart är halvvägs i graviditeten, jag tycker att det känns skönt. Då kan man börja räkna ner istället för upp, om du förstår vad jag menar. Får väl passa på att njuta av de sista månaderna av egentid och planerade dagar, har precis som du en känsla av att det kommer ändras drastiskt i september.

    Saknar dig som alltid, sussa sött så hörs vi snart.

    Pusssss

    SvaraRadera
  2. Hej finaste M! Tänk, satt just o tänkte på dej o hur du mår! Jag har ju tyvärr ingen blogg jag kan följa dej i ;)
    Nä jag minns knappt inte heller hur min mage brukade se ut.. Men som du säger snart är vi iaf halvvägs o kan börja räkna neråt istället för uppåt :) Himla bra sätt att se det på tycker jag! Hörs snart gumman, stor kram från mej

    SvaraRadera
  3. Ar du gravid... grattis!! :) xxx M

    SvaraRadera