onsdag 7 april 2010

Property Property Property

Kom just hem från ett par timmars "property browsing" runtom Queenstown. Vi har varit på en massa visningar av s.k Mortgagee Sales, något jag inte ens vet om vi har ett namn för i Sverige. Hursomhelst är det när ägaren är i ekonomiskt trubbel måste sälja och därav är det möjligt att göra ett riktigt kap som köpare. Främst gäller det nyproducerade lägenheter som det just nu finns alldeles för många av i Queenstown, det är köparens marknad med andra ord. En väldig nackdel för oss som har lägenheter till salu, och därav tävlar mot dessa "Mortgagee Sales". För varför betala marknadspris om man kan köpa nåt till halva priset??

Hursomhelst är det väldigt intressant att titta på lägenheter och få ideér och inspiration, samt att vi i framtiden vill ha en liten lägenhet som är lätt att hyra ut när vi är borta. Kunde inte låta bli att gå runt och peka ut vad som kunde bli barnrum :) Älskar att drömma mej bort om hur jag skulle inreda ett nytt ställe - har i stort sett flyttat in efter 10 minuter haha.

Åt lunch med I och hennes vän idag, som också är gravid (2 veckor längre än mej). Det blev en del gravidsnack blandat med downhill så inte I skulle tröttna helt på oss! Kände mej lite som en dålig blivande mamma då jag beställde in lax (visserligen rökt men ändå), då den andra tjejen bad servitrisen plocka bort chorizon samt koka äggen extra väl samtidigt som hon berättade att hon helt slutat dricka sojamjölk då det kunde finnas en risk att det var skadligt för barnet. Tänkte för mej själv hur jag äter minst 2 muffins i veckan med chorizo, fortfarande köper förpackad skivad skinka, beställer wraps o sallad från salladsbaren i stan samt dricker sojamjölk då o då. Jag har dock aldrig blivit matförgiftad i hela mitt liv vad jag vet. Självklart ska man vara försiktig och jag tänker ju på vad jag stoppar i mej fast jag tänker inte bli extrem! Våra föräldrar åt ju både mögelost, bufféer och drack ört-téer utan att vi blev missbildade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar