torsdag 8 april 2010

Som en disktrasa!

Känner jag mej just nu. Inte så att jag luktar illa (vad jag vet haha) utan mer att jag är helt urvriden på energi... Hmm vet inte om den metaforen var särskild lyckad men jag tror att ni är med på hur jag menar!

Är nere på farmen, kom just innanför dörren efter att ha varit i Invercargill o uträttat flera ärenden. Har blivit en himla massa mil i bil idag med andra ord! Vi åkte inte från Queenstown förrän vid tiotiden imorse då vi var in med min dator hos QT IT för att få den servad. Visade sej att jag behöver en ny hårddisk samt ett nytt batteri, något som kommer nån gång nästa vecka. Killen avrådde mej att från att använda min laptop tills dess men det går ju inte så nu sitter jag här o hoppas på det bästa!

Blev väldigt sugen att skaffa en iPad när dom kommer ut här. Har länge velat ha en liten smidig notebook för resor o så men en iPad verkar ju minst lika bra o lite coolare.. ;)


Så läcker! Fast kanske kommer man sakna ett "riktigt" tangentbord?

2 kommentarer:

  1. Hej Emma.
    Tänkte passa på att ge svar på din fråga om bilden på våran blog, när Hanna tvingas stå i det "kalla" vattnet..:) Tricket är ganska enkelt... Se till att objektet står stilla (Hanna's ben) och använd lång slutar tid på kameran, men inte för lång för då blir bilden suddig. Du får prova dig fram. Vattnet blir "flyttande" tacka vare att kameran tar bilder längre... Du behöver troligen sätta kameran på "manuellt" läge för att kunna ändra slutar tiden.

    Med ipaden kan du koppla till ett riktigt tangentbord....:)

    ha det gött
    Kram Magnus

    SvaraRadera
  2. Tack Mange, det måste jag testa! O ja jag såg senare att man kunde köpa till ett tangentbord till sin iPad - perfekt ju. Gissar att du redan har en på G? ;)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera