lördag 5 maj 2012

Bike bike bike

Skulle inte förvåna mej om L:s nästa ord blir "bike" eller "cykel"! Det är nämligen hans absoluta favoritsysselsättning, han skulle lätt kunna sitta på sin cykel från morgon till kväll om vi inte avbröt för mat och sömn..

På tal om cykling så tog jag min lilla cykel (mtb) för en tur igår och det gick hur bra som helst så länge jag undvek gupp och stenar :) Men fy sjutsingen så unfit jag blivit! Jag hade helst hoppat av cykeln flera gånger och gått upp för backar, har nästan glömt hur det känns att pusha mej så som jag brukar. Så snart det blev lite jobbigt och den brännande mjölksyran i benen och blodsmaken i munnen gjorde sej till känna ville jag gärna stanna! 

Gjorde det faktiskt en gång också, var tvungen att gå upp för den branataste backen då det kändes som jag inte kom nånstans.. Men resten av rundan cyklade jag! Och jag fick absolut mersmak, ska slänga i mej lite lunch nu och sen blir det en sväng på cykeln igen innan jag byter av C som ska upp och köra downhill sista helgen i år. Sen stänger Skyline för vintermånaderna.. Är såklart besviken att det inte blev mer dh-cykling för min del men nu är jag iallafall tillbaka på cykelsadeln igen!

Imorse turbostädade vi under två timmar här hemma då både en fotograf och en mäklare med klienter skulle komma vid halv tio, när vi var färdiga åkte vi in till stan för kaffe och muffins nere vid hamnen. L matatde änder från sin hand och skrattade så han kiknade varje gång en and nafsade åt sej en smula direkt från hans hand. Jag och C skrattade nästan lika mycket!


När fluffys, lattes och muffins var borta tog vi med L 
på en cykeltur längs Glenorchy walkingtrack:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar