tisdag 22 maj 2012

Over and done with!

 Nu är det gjort! Operationen är äntligen "over and done with" och allt gick bra. Jag är fortfarande så full med smärtstillande att jag inte har det minsta ont - jag njuter så länge det varar.. :) När jag cyklade omkull och bröt mitt nyckelben vågade jag inte ta något starkare än vanliga Panodil (alvedon) då jag inte visste helt säkert att jag inte var gravid. Det vet jag dock med all säkerhet nu så jag kan ta hur mycket droger jag vill ;) Eller så mycket jag behöver kanske jag borde skriva..

Operationen var tydligen väldigt komplicerad och tog längre tid än vanligt (hela 3,5 timmar var jag nedsövd) då nyckelbenet hade vuxit ihop, fast helt fel förstås och det hade dessutom gått igenom en muskel vilket orsakade "smärtanfallen" jag fick med jämna mellanrum. Men nu ska det äntligen vara slut på det! Och mitellan jag fick med mej hem behöver jag endast bära en dag eftersom att allt nu sitter på plats med en pin och jag inte behöver oroa mej för att nyckelbenet ska hoppa fel! Hur underbart är inte det :)

Mina älsklingar har kommit och gått hos mej hela dagen på sjukhuset, jag är så glad över mina grabbar. Dom är mitt allt och gör mej så fantastiskt lycklig! Jag sitter här på hotellrummet och är så himla tacksam för allt; min familj, att jag i övrigt är frisk och har min hälsa i behåll - det gäller såklart mina killar också. Hälsan är verkligen det viktigaste vi har! Något man blir uppenbart medveten om efter en dag på sjukhus, rullandes på både en sjuksäng och i rullstol...



Jag i min sjukhussäng kl 7.30 i morse strax före operationen



... jag fick en tydlig pil på armen för att visa vilket nyckelben det var frågan om. Jag undvek att fråga kirurgen om han nånsin opererat fel sida, jag ville inte veta svaret!



Det fanns en liten leksakshörna för L som höll honom sysselsatt en liten stund iallafall :)




När vi kom tillbaka till vårt hotell nu på eftermiddagen gick vi en långsam promenad längs vattnet för att få lite frisk luft efter en dag som spenderats inomhus...



..det gjorde helt klart gott! Ser ju ganska pigg ut efter omständigheterna eller hur?

6 kommentarer:

  1. Å vad skönt att det gick bra trots det felläkta nyckelbenet. Du ser väldigt pigg ut, bra jobbat med prommis också! Kram! /C

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det är över och att det bara är att läka nu. Roligt att höra att operationen gick bra och att du är så pass "pigg" nu efter :) Hoppas det inte kommer göra allt för ont när smärtlindringen är borta. Kram

    SvaraRadera
  3. Krya nu på dig!
    Så får vi hoppas att det blir bra efter denna operation.

    Många kramar

    Kusinen i Uppsala

    SvaraRadera
  4. Tack allesammans! Det är verkligen sååå skönt att operationen äntligen är över, nu ligger fokus på snabb läkning :) Kramar

    SvaraRadera
  5. ja, du har två hela nyckelben.. Ingen kan ana hur glad o pigg man kan bli av det.... älskar dig.. mamsingen Du är en stark o vacker kvinna, som värderar livet o inte ger upp iförsta taget!!!!!! mamsingen

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt att höra att allt gått bra, hoppas att du snabbt blir helt återställd! Stor kram från mig som du inte känner men som gillar din fina blogg/A

    SvaraRadera