torsdag 10 maj 2012

Ut med det gamla, in med det nya!

Ett härligt ordspråk, eller hur? Vare sej det gäller mentalt eller materiellt! I det här fallet det senare, jag har haft storrensning här nere på farmen idag. Jag fick ihop två stora kassar med kläder som jag lämnade av hos Frälsningsarmén, sen slängde jag även en hel sopsäck med kläder som inte var värda att leva vidare alls.

Självklart var jag tvungen att ersätta lite av det gamla jag slängde ut! Det blev en trip in till stan för en ny vintergarderob åt L, han växer så det knakar och behövde nya byxor, varma tröjor och en vinterjacka. Allt detta hittade jag på Pumpkin Patch, en av mina favoritaffärer när det gäller barnkläder.

Tidigare har jag handlat barnkläder på billigare varuhus och tyckt att jag fått mycket för pengarna, bara för att upptäcka att kläderna tappar form och färg och blir alldeles noppiga efter bara ett par enstaka tvättar. Som med ens egna kläder med andra ord, men tydligen behövde jag bli påmind igen ;)

Det blev även lite nya underkläder till mej själv och två fina nattlinnen, det är så sällan jag unnar mej sånt och framförallt är det sällan jag har chansen att shoppa. Men nu hängde L med pappa på farmen och jag visste att han var nöjd och glad så jag slog sammanlagt ihjäl 5 timmar (!) i stan, resan dit och hem inräknat. Valde ut och beställde en ny soffa och bord till vardagsrummet, åt en god lunch medan jag läste en tidning, lite shopping på det, en fika med C:s mamma som jag sprang på i stan och sen hem till mina två älsklingar! En kanondag med andra ord.

Sov Gott

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart! :) Både att få rensa ut och shoppa nytt!

    Kram!
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får chansen att göra samma sak snart, nu när praktiken är över och du förhoppningsvis får lite mer tid över för dej själv! Såna här "me-time" dagar är verkligen ovärdeliga! Kram

      Radera