lördag 12 maj 2012

Gult överallt

Jag kommer nog aldrig riktigt vänja mej med att det är senhöst i maj. För mej sitter de svenska årstiderna så inpräntade att jag ofta blir förvånad då jag tittar i kalendern och blir påmind om vilken månad det är. 

Snart går vi in i Juni som är den första vintermånaden här - visst låter det knasigt? Hursomhelst, det är gult överallt just nu och jag gissar att det bara är några enstaka veckor kvar tills löven ramlar av helt. Känns väldigt annorlunda att vi inte har en resa bokad till Sverige i sommar, vi har ju åkt varenda år hitills. Lite trist såklart och längtan gör sej absolut påmind men istället hoppas jag på en vit jul! 

L och jag har haft en mysig dag på tu man hand, då C är iväg och kör cross i Cromwell. Jag och L delade en jättegod lunch på ett café i stan, matade ankor med det som blev över från lunchen, sen gick vi en promenad tillsammans där jag fick chans att fota lite.. Det är verkligen avslappning för mej, jag älskar att fotografera och skulle gärna gå en kurs och lära mej mer!




Queenstown Bay - ser nästan lite svenskt ut med björkarna eller hur?



Gult överallt!



Jag tycker nästan att det är lika roligt att befinna mej framför som bakom kameran, 
förmodligen rätt ovanligt :) PS. Matchade inte löven med flit, jag lovar!


1 kommentar:

  1. Du är som ett vackert gult höstlöv, själv.. Kram ..Mamma

    SvaraRadera