tisdag 8 maj 2012

En gnutta hopp

..fick jag idag efter att jag pratat med min kirurgs sekreterare. Det behövdes, för samtalet före som gick till ACC ingav knappast hopp. Jag känner för att skriva en lång harang med massa svordomar om hur inkompetenta och omöjliga dom är men jag ska inte slösa energi massa onödig på det.

För att ta det lite kort så räcker det tydligen inte att det stod URGENT på rekommendationsbrevet från min kirurg angående en operation av mitt nyckelben. ACC behövde ytterligare ett brev från kirurgen som visade på att det verkligen är brådskande. Det kunde eventuellt snabba på processen en aning. Men jag skulle inte räkna med att det skulle gå snabbare än minst 6 veckor för dem att behandla ärendet, det spelade ingen som helst roll att jag väntat 8 redan. ACC räknar från tiden de mottog rekommendationen från kirurgen och det var den 2:a maj, alltså förra veckan.

Att efter det ringa till min kirurg och få höra att de pratat om mitt fall senast idag och att en reservation för en operation är gjord, och att de skulle genast kontakta ACC igen för godkännade kändes som musik i mina öron. Äntligen lite medvind!!!

Nu ska jag laga lite middag åt oss här nere på farmen, slänger säkert in ett inlägg till ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar