fredag 11 maj 2012

Musinvasion!

Det är precis så äckligt som det låter.. När vi kom tillbaka från farmen upptäcker vi att vi har möss inomhus i vårt sprillans nya hus, och inte bara en utan vi har hittills sett 4 stycken under ungefär lika många timmar! Den senaste i vårt sovrum, uuuuusch! C rusade iväg till The Warehouse för att köpa musfällor men där var alla slutsålda (fler som har samma problem tydligen!) och alla andra butiker hade stängt för dagen så vi får försöka överleva natten utan ..

Fy, jag kommer knappast sova djupt. Och vi som har öppet hus imorgon, får verkligen hoppas att mössen håller sej undan då och att vi sen blir av med dem snabbare än snabbt. Haha nu minns jag plötsligt hur jag bloggade en gång att jag hade lust att sprida ut ruttna tomater i huset för att skrämma iväg potentiella köpare, möss måste väl ses som ännu effektivare eller hur?

2 kommentarer:

  1. Hu, vad ruggigt med möss :( Finns det ingen katt ni kan låna? :) Och då kom jag ju på nästa fråga om NZ: hur vanligt är det med husdjur, typ hund eller katt? Av någon anledning får jag en känsla av att det inte är lika vanligt som Sverige? Trevlig helg! /J

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur! Vore perfekt att låna en katt, men jag vet inte om det är värt att riskera kattpiss på heltäckningsmattan - känns säkrare med en musfälla :) Angående husdjur så har vi vänner med både hundar och katter, framförallt hund är populärt här! Fast ute på landet så används djuren mer som arbetsdjur (vallhundar tex) och ses sällan som sällskapsdjur. Hoppas du också får en bra helg!

    SvaraRadera