fredag 4 maj 2012

Det blir aldrig som man tänkt sej

Pratade med AAC igår angående min operation och fick till svar att det fortfarande var "very early days", och att de precis mottagit ansökan från min läkare och att jag kunde förvänta mej ytterligare 10 arbetsdagar innan ansökan nåt den avdelning som beslutar om ärendet.

Hur det kan ta två jäkla veckor för ett papper att förflyttas från ett skrivbord till ett annat i samma byggnad är för mej en byråkratisk gåta och man känner sej minst sagt maktlös och frustrerad. Jag fick lust att utbrista i luren att för mej är det knappast "early days", jag har redan väntat i snart 8 veckor på att få hjälp!

Men istället sa jag tack för hjälpen, la på och grät en skvätt till... Det finns ju inget jag kan göra, annat än att vänta. Och lägga om alla våra planer.. Semester lär ju får ske före operationen. Och ni som hängt med förstår ju att vi även tvingas lägga andra planer på hyllan ett bra tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar