torsdag 17 maj 2012

Mot stan

Idag packar jag och L in oss i bilen och kör upp mot Queenstown för 1-2 nätter. Vi ska hänga med lite kompisar, städa huset för visningar i helgen samt packa för Dundedin (de senare lär jag få göra själv) dit vi åker på måndag från farmen.

Jag klädde precis på L gummistövlar, galonbyxor och vinterjacka och vinkade av honom och C som körde iväg ut på farmen med jeepen. Åh det känns faktiskt sorgligt att det om mindre än två veckor är slut på det, då jag ser hur mycket L älskar att hänga med pappa ute på farmen. Fast dagar som igår då det ösregnade hela dagen och var alldeles för kallt för att L skulle kunna följa med C ut är förstås mindre roliga.

Vi får försöka hitta andra alternativ i fortsättningen helt enkelt. Dessutom så kommer vi ha kvar motorcykeln här nere på farmen så L kan ju få hänga med C ner nån gång i månaden åtminstone. Däremot har jag svårt att se att jag kommer sakna farmen olidligt mycket... Även om jag periodvis kan njuta av lugnet här nere, och ibland är det skönt att få lite miljöombyte för ett par dagar - sen värdesätter jag alltid livet i Queenstown extra mycket! Så ja, kontrasten mellan våra två liv, i stan och på vischan, kommer jag kanske sakna liiite.






Men att cykla längs sjön i Queenstown är ju inte helt fel det heller! Jäkligt jobbigt när morsan ska stanna och fota allt och inget bara..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar