torsdag 17 maj 2012

Vilken kväll!


Wow vilken kväll det blev... stackars L satte vällingen i fel strupe och kräktes ner hela sängen, sej själv och köket innan det äntligen tog slut och jag kunde leda in honom i duschen. Tyckte så himla synd om honom, men som tur är hämtade han sej snart och blev sitt glada själv igen och så körde vi samma nattningsprocedur en gång till efter att jag skurat golv och bäddat rent - saga och välling. Välling förresten, det är bara min försvenskning. Välling finns inte här på NZ så L får en mix av ersättning och havremjölk. Vi kallar det kort och gott mjölk!

Imorgon har vi en fullspäckad dag; storstädning av huset inför helgen, fikadejt i stan med T och hennes familj och sen besök på eftermiddagen av fina E och lilla M som vi inte träffat på evigheter. Klockan slog precis 22 här så det är verkligen dags att jag hoppar i säng. Fast först måste jag ringa min bank i Sverige och reda ut ett missöde med min bankdosa som en viss liten älskling lyckats ställa till med.. 


Några bilder från min och L:s powerwalk/springtur i eftermiddags - 
vi har skaffat "vår" lilla runda vid det här laget:


Här stannar vi alltid och kastar sten i vattnet från bryggan



Sen springer/cyklar vi vidare upp för en backe och över en väldigt spännande gångbro som skymtar bakom mej... Minst 2 ggr springer vi över den!



Sen fortsätter vi upp för backen. Och oj vad det bränns i låren just här hälsar mamman..



Lite mer än halvvägs hem, passande nog mitt i ännu en backe ligger en lekpark. Där stannar vi självklart och gungar hööögt!



Gungeligung! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar