måndag 7 maj 2012

Ingen bild ingen blogg

Lite så har jag kännt på senaste tiden, har jag inga fina bilder att visa så bloggar jag inte lika gärna. Men visst kan ett bildlöst inlägg vara okej ibland? Så länge innehållet är intressant menar jag. Det där är nog rätt presonligt, en del föredrar säkert att läsa välskrivna och långa texter medans andra hellre kollar på bilder, Jag gillar en mix av båda! 

Hursomhelst, nu har jag några härliga bilder från eftermiddagens cykeltur att visa:










Jag har blivit helt fast vid cross country-biking igen! Det var ju det jag sysslade med innan jag upptäckte downhillen, efter det ledsnade jag helt på att trampa haha! Men det är ju helt olika sporter och långdistanscykling ger en annan slags njutning än adrenalinkicken jag får när jag cyklar utför. Och nu med ett nyckelben som inte är redo för backarna ännu så passar detta mej alldeles perfekt!

Naturen man får uppleva under en cykeltur här är otrolig, nästan så den stör koncentrationen.. Jag cyklade och ooade och aaahade över hur himla fint det var, särskilt när solen gick ner över bergstopparna. Magiskt!

Att jag sen inte höll på att hitta hem är en annan historia, som tur är har jag en väldigt snäll C som kom o hämtade upp mej annars hade jag nog varit kvar där ute och trampat runt än...

2 kommentarer:

  1. Wow! Gissa om jag blir sugen att plocka fram min cykel och piffa upp den efter vintern när jag ser dina fina bilder. Vilken känsla det är att trampa på en sån där fin stig med gruset knastrande under däcken. Jag lägger också gärna till en filt och en picknick-korg i packningen ;o) Oooohhhhhh! Fast här är det ju inte riktigt samma vyer då...

    SvaraRadera
  2. Åh du lyckades verkligen med att beskriva känslan av en härlig cykeltur! Jag älskar också det där ljudet av knastrande grus under däcken.. Och med en filt, picknickkorg och gärna kärt sällskap blir det om möjligt ännu bättre!

    SvaraRadera