onsdag 30 maj 2012

Overkligt

Nu har vi flyttat! Det känns alldeles overkligt om jag ska vara ärlig - vi har äntligen bara ett (1!) hem! Att vi numera har innehållet av ett extra hem i garaget är en annan grej. Vi får inte ens in en bil där längre... Men det är bara att beta av lite varje dag, försöka stuva in sånt som är värt att sparas på en vettig plats i huset och sen planerar vi att ha en "Garage Sale" och förhoppningsvis sälja av en hel del grejer. Jag menar, vi behöver knappast 3 soffor, tre coffee tables och två middagsbord, 12 stolar, dubbel köksuppsättning osv...

Jag är så himla lättad och lycklig just nu, ni anar inte! Hur länge har jag inte drömt om det här? Även om det bara varar några månader (vem vet, snart kanske vi måste flytta igen) så tänker jag njuta så mycket det går varje dag av att bo i mitt drömhem. Och bäst av allt, slippa de långa bilturerna ner till farmen vareviga vecka!

Imorgon ska jag ta med L till Mini Muscle för första gången på säkert en månad, bara en sån sak! Att kunna få lite rutin i vårt liv säger jag inte nej till. Ska dessutom träffa S och hennes lilla N där, det ser jag så fram emot! Det känns som jag suttit isolerad i evigheter, "i´m dying to see my friends again!!" som jag precis skrev till S i ett sms. 

Nu ska jag stänga ihop datorn och kramas med min älskling framför en bra film!




Jag i mitt enda och bästa hem :)


4 kommentarer:

  1. Åå vad härligt för er att bara hs ett hem och slippa allt farande mellan två :) jag hoppas ni får sålt lite av era saker för man behöver ju som du säger inte så många soffor eller stolar(om man inte har ett slott kanske) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska verkligen bli underbart! Jag packade in våra väskor i en garderob idag och där ska dom få stå ett bra tag :) Och sen hoppas jag även som du säger kunna bli av med lite överflödiga möbler så småningom...

      Radera
  2. Åh, vad härligt att höra att du äntligen får uppleva lite 'ro' i tillvaron, efter allt stök som varit. Hoppas att axeln också är snällare och snällare mot dig!
    /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som jag känner J, det ska bli så skönt att få ro och lite rutin i vardagen, det har jag verkligen saknat! Och axeln, den känns lite bättre varje dag :)

      Radera