onsdag 30 maj 2012

En vild morgon

Alltså imorse hade jag velat haft vår familj på film... eller inte! Efter en natt då tydligen varken jag eller C hade sovit många timmar (en evig tävlan det där om vem som sover minst haha) så tyckte jag att C kunde ta med L som lät mej ha 15 centimeter av sängänden samtidigt som han låg och drog mej i håret, rev mej i näsan och sparkade mej i magen, ut ur sovrummet en stund så jag kunde få iallafall tio minuter för mej själv innan det var dags att gå upp.

Men C som var lika trött han (hur är det möjligt?) tyckte inte att det var nån vidare idé så det slutar med att vi båda flyger upp ur sängen och svär och gormar på varandra att den andra minsann kan ligga kvar i sängen, medans vi slänger kläder omkring oss i hopp om att hitta nåt att dra på oss snabbast möjligast. Allt medans L sitter mitt på sängen och gör sitt bästa för att överrösta oss!

Det hela slutade som tur var i ett kramkalas och nu sitter vi uppe i soffan alla tre framför nyhetsmorgon och jag ska strax börja med frukost innan den här dagen drar igång på riktigt.

Nåt som skulle kunna hända i er familj också? Eller är vi bara helt galna?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar