tisdag 30 oktober 2012

24 grader!

Idag får man verkligen säga att sommaren varit på besök, Queenstown har haft hela 24 grader varmt! Helt galet... Men underbart såklart! Jag hade således shortspremiär, första gången sen vi var i Australien i juni/juli. 

Gick på en riktig hike idag runt hela Lake Hayes, 1,5 timme tog det mej att gå i rask takt med endast en kisspaus (det lär bli mer av det snart) och en liten 3 minuters paus på en sten när energin började tryta. Men åh vad skönt det var att få bli riktigt trött! Och dessutom bara ha mej själv att tänka på. Är så glad att min kropp faktiskt låter mej hålla igång så pass mycket som jag gör. Det mesta funkar med lite modifieringar. Det enda som stoppar mej från att jogga är känslan av att direkt bli kissnödig. Kan springa korta sträckor men det känns bäst att gå. 

Jag har tänkt en del på hur vår vardag kommer att bli när bebis är född, vi är tillbaka här och hon börjar bli lite äldre. Om det är något jag brinner för så är det ju träning och det vore en dröm att få inspirera andra mammor och hålla i små gruppträningar igen precis så som jag gjorde när jag jobbade som PT i Australien. 

Det finns lite olika vägar att gå, min vän T har ju flera gånger frågat om jag vill gå ihop med henne och köra klasser - det är helt klart ett alternativ men hennes målgrupp är lite annan än den jag skulle vilja träna.. Sen finns det liknande franschises här som i Sverige, ni som är tränande mammor har säkert hört om Olga Rönnbergs Mama Bootcamps? Samma sak finns här, under namnet Active Mums. Tredje alternativet, mest lockande men även svårast är att gå ut helt själv, annonsera och sprida ryktet om att man finns och på så sätt få ihop en grupp. 

Det  vore så himla kul att få träna tillsammans med och peppa andra mammor!




Bildbevis på värmeböljan vi hade idag!



Jag pustar ut i bilen (en skållhet sådan) efter min powerwalk



Runt den här sjön gick jag. Skyltarna säger att det ska ta 2-3 timmar så jag är helt klart nöjd med mina 1,5 timmar. Vetesjutsingen hur dom mätt när dom kom fram till det dubbla, det måste ha varit en vääääldigt lugn lunk...



Gissa om jag var glad när jag såg den här stigen upp till parkeringen - äntligen framme!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar