söndag 7 oktober 2012

En liten stund för mej själv

Åh så skönt, jag har precis lagt mej på sängen med en kopp pepparmintsté. Efter att ha hängt med min älskade busunge hela dagen är det väldigt skönt med några minuter alldeles för mej själv när C kommit hem.

Jag har poängterat för C hur otroligt viktigt det är för mej att jag också får lite egentid då och då nu i sommar även om jag  inte kan sticka iväg och downhilla eller gå ut och dricka vin med tjejkompisar. Att inte ansvaret för L faller automatiskt på mej bara för att jag är gravid och "ändå inte kan göra saker"... Jag hoppas och tror att han förstår hur jag menar, även fast jag gissar att jag kommer att få påminna honom några gånger ;)

Ikväll hoppas jag att L somnar tidigt, vi planerar nämligen att se en bra film och äta lite godis. Skulle ha gjort det igår egentligen men ett restaurangbesök med V o T och ovanligt sen middag för L satte stopp för det. När vi kom hem från stan åt L upp två hela burkar med barnmat (han vägrade äta vad vi beställde åt honom på restaurangen) och när han sen fick välling på det var misstaget ett faktum - kaskadspya i hela köket! När sängkläder blivit bytta, L tvättad och ren igen och saga och välling på nytt hade lästs och druckits så var klockan nio och så sent som halv tio innan jag äntligen kunde smyga ut ur vårt sovrum där L tillslut somnade.

Som småbarnsföräldrar blir det sällan som man tänkt sej... Och särskilt de kvällar när man planerat/sett fram emot att ha det lite mysigt haha. Men sånt e livet!



L drog med mej ut på ännu en promenad nu i eftermiddags, ikväll ska jag kompensera genom att bara ligga på soffan - det lovar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar