måndag 22 oktober 2012

Luncha själv

Gör ni det ibland? Det händer faktiskt rätt ofta att jag gör det. Antingen så har jag L med mej, han är visserligen himla bra sällskap han med, men inget vuxet sådant och jag finner att man ofta får lite frågande blickar från omgivningen. "Så du har inga vänner din stackare?" eller "Kommer du ensam igen?". Lite så. Inget jag bryr mej om men det verkar bekymra andra mer faktiskt!

Jag har aldrig haft problem att ta en fika eller käka lunch själv ute, kan tycka att det är lite skönt faktiskt. Slippa passa tider eller vänta på någon som är försenad, och själv välja var man vill äta och hur länge man känner för att stanna. Fast det verkar som det är något som är mer accepterat i storstäder, där är man mer anonym. Jag kan sakna det ibland. Att sitta på nåt café där det myllrar av liv och rörelse utanför och spana på folk, sippa på en latte och bläddra i nån bra tidning, utan att endaste människa tycker synd om en haha. 

Hänger ni med er själva då och då eller har ni hellre sällskap?



Tjej som gillar både sitt eget och nära o käras sällskap!

2 kommentarer:

  1. Jag är för feg att fika själv... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig! Jag sitter gärna själv ibland och fikar eller äter lunch. Försöker att inte pilla med telefon eller något (vilket är svårt ibland). Men mysigt med egentid!
    /Karin

    SvaraRadera