onsdag 10 oktober 2012

Plunket, Skyline Lunch och Träning

Är några av de grejer jag hunnit med idag! Träffade S i morse och vi fick snacka av oss lite, det var grymt skönt. Män fattar inte alla gånger vad vi faktiskt går igenom som gravida (eller annars också för den delen), då är det skönt att prata med någon som vet precis hur man menar. S i mitt fall! Jag känner mej alltid mycket piggare efter att vi setts :)

Sen tog jag med L upp i gondolaliften till Skyline där vi åt lunch med C som var där och cyklade några runs. Ett möte som inte var någon vidare idé visade det sej... Det var nämligen närainpå omöjligt att få med mej L efter att han sett C cykla iväg åt andra hållet, jag fick bära en gråtandes och sparkandes L hela vägen tillbaka till liftarna vilket kändes som flera kilometer men är förmodligen bara 200 meter. Sen grät stackars lille älsklingen hela vägen ner till bilen... Pust! Jag var minst sagt TRÖTT när vi kom hem, något L också var.. Efter att jag lagt honom så somnade jag själv en timme. Tack vare det fick jag energi att åka till gymmet senare! Köpte ett 10-kort så nu jäklar har jag inga ursäkter att inte träna :)

Storhandlade på vägen hem och irriterades ännu en gång på den klicken människor som verkar tror att de är superstars för att de bor i Queenstown. Alltså, att handla mat i solglasögon?? Såvida man inte just gjort en ögonoperation finns det väl inga anledningar att göra det. Ser bara så oerhört löjligt ut! Aja, nog om det! Nu är det dags att lägga lillkillen här, sen förhoppningsvis lite mys framför nån film innan det blir tidigt i säng.



Inne på Plunket, NZ:s svar på BVC



I liften upp, där L tyckte att jag skulle öppna takluckan...



Jag sa att nej tack, inte idag - det regnar!



Då fick utsikten duga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar