onsdag 17 oktober 2012

Sommarvärme!

Trodde knappt mina ögon idag när jag hoppade in i bilen och termometern visade 17 grader, och senare hela 19 varma grader! Helt underbart ju. Längtar tills det är riktig sommar och jag kan gå i härliga långklänningar, det enda jag gissar kommer vara bekvämt om ett par månader. 

Gjorde ett försök att fota min lilla kula nedan men så syndes det knappt nånting på just den bilden, snopet. Men syns att jag är gravid det gör det verkligen nu! Tillochmed så att S sa det till mej idag; "Look at you Emma, you are really showing now!". Med beundran och värme i rösten skall tilläggas. Annars kan ju kommentarer om en växande mage lätt tas på fel sett, det är lite av ett minfält haha. 

Har inte lyckats få L i säng idag heller så vi får se vad den här eftermiddagen lider... Kanske somnar han igen på mej när klockan är fyra? Egentligen är det nog mer jag som vill att han ska sova, så att jag kan få ett litet brejk och vila en stund själv. Men det är nog bara att vänja sej, jag menar - hur ska jag nånsin kunna få vila när jag har två småttingar? Ibland undrar jag lite vad det är vi gett oss in på :) 

Jag minns när vi var små och mamma brukade säga att hon skulle lägga sej på sängen i "5 minuter", så himla tråkigt och onödigt tyckte vi men nu förstår jag henne mer än väl. Tyvärr är L för liten för att förstå vad 5 minuters vila betyder... 



Bildbevis! Och senare steg temperaturen ytterligare 2 grader..



Jag kunde gå i t-shirt och L slapp både jacka och mössa - underbart!



Jag är så nöjd med mitt lite mörkare hår att jag nog färgar det en gång till innan vi flyger hem. Fast till bröllopet vill jag vara en blond brud!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar