onsdag 31 oktober 2012

Gravid Crejvings

Hittills har jag inte haft nån riktig gravid-crejving, förutom att jag bara ville äta bröd, potatis och pasta de första veckorna då. Och extra sötsugen har jag nog varit all the way när jag tänker efter...

Men får jag be att presentera min största crejving just nu:



Caramel Macchiato från Starbucks! När jag är riktigt naughty bryr jag mej inte ens om att ta trim milk utan kör på full fat :)



Såhär glad blir jag när jag får mitt älskade godiskaffe! Och just ja, en branmuffin ska det såklart vara till - inget annat duger!

Gick in till stan i förmiddags med L på cykeln men jag får nog erkänna för mej själv att han snart är för stor att skjuta framför mej på en trehjuling med en sopkvast. När han var liten så såg det ju supergulligt ut men nu ser nog L en aning storväxt ut. Tillochmed så att en gubbe kommenterade oss idag, nåt i stil med att "är inte han lite för stor för att bli skjutsad". Det var såklart vid ett tillfälle när L satte ner fötterna i backen och tvärbromsade istället för att sparka med benen som han vanligtsvis gör. 

Fast det tar emot att ge upp sopkvasten, då kommer ju våra promenader kortas ner ansenligt och vi kommer bara kunna röra oss här i kvarteret för aldrig i livet att jag skulle ta med mej honom nerför backarna till den stora vägen utan kvasten som broms!

Fast det vore ju bra om han kunde manuvra sin tvåhjuling lagom till lillasyster kommer så att jag kan ta med båda två på vagnpromenader, så länge vi håller oss borta från allt vad trafik heter borde det ju funka... 

2 kommentarer:

  1. Mmm Starbucks! Finns Gloria Jeans i NZ också? Eller är det bara i Australien?

    Jag tycker verkligen inte en 2 åring är för stor för att bli skjutsad. Hade gubben tyckt att det var konstigt om du puttade runt på en 2 åring i vagn också? Snarare tycker jag ju att man nästan är lite för liten för att cykla trehjuling utan nån broms som för föräldrarna när man bara är 2 år. I Sverige finns det typ 2 hjulingar men som inte ha rnågra pedaler, så barnet måste liksom springa fram den, lite som en bobby car, fast en cykel då. Det kanske vore nått? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej egentligen tycker inte jag heller det men grejen är att L är så stor för sin ålder, folk misstar nog honom för en tre-fyraåring snarare än den tvååring han faktiskt är. Men ska såklart inte låta andras åsikter stoppa oss...Om det är nåt som skulle sätta stopp för det hela är det isf att det blir för jobbigt för mej att skjuta på - gravid o allt som jag är :) Det är faktiskt precis en sån där spring-cykel du tipsar om, som L har. Balance bike kallas dom här, så helt utan pedaler blir det även i fortsättningen!

      Yes Gloria Jeans finns i NZ också men tyvärr inte här i Queenstown!

      Radera