tisdag 30 oktober 2012

Nu börjar det sjunka in...

...att vi ska få en flicka i familjen! Det var så häftigt igår på ultraljudet, innan vi visste vilket kön det var så låg bebisen och gjorde tummen upp åt oss på skärmen - flera gånger. Däremot var hon inte så pigg på att vända på sej så jag var tvungen att gå upp och kissa och så hoppade jag lite jämfota inne på toan och det verkade "do the trick" för när jag kom tillbaka hade hon lagt sej så att vi kunde se bättre...

Däremot så hade L ledsnat vid det laget (vi var tvugna att vänta en halvtimme i väntrummet först, och där förbrukades alla snacks/leksaker jag hade med mej - sjukt irriterande när vi var väl förberedda den här gången). Att vänta 75 minuter är alldeles för länge för en tvååring, 45 minuter hade gått an men de där extra 30 minutrarna i väntrummet sabbade för oss.

Så jag fick ta emot budskapet "It´s a girl!" själv, lite synd såklart men C:s ansiktsuttryck när jag kom ut och berättade för honom en halvtimme senare har jag fortfararande kvar på näthinnan! Han blev SÅ glad.

Nu ska jag sticka ut på en powerwalk med min fulltankade iPod, härligt med helt ny musik i lurarna (det händer väl sisådär en gång i halvåret haha). C är hemma idag så han och L får hitta på nåt själva under tiden!

1 kommentar: