söndag 7 oktober 2012

Back at 7 Mile

Det var år och dar sen jag körde ut till 7mile och hängde vid "bike trailsen" där. Tänk, innan L fanns så var jag och C där flera gånger per vecka - shit vad vältränade vi var! Annat är det nu ;)

Även om inte jag satt på nån cykel så fick jag mej helt klart en workout, att skjuta L upp för backarna och sen jogga ner är ingen lek! Kul är det också, förmodligen för att jag är lite "cykelskadad" och älskar såna här stigar i skogen. Fast har nog alltid gillat att springa i skogen, hoppa över stenar och rötter - så mycket roligare än vägar som är plana och bara går rakt fram. Jag skulle aldrig kunna hålla på med nån långdistanssport, blir uttråkad alldeles för snabbt!

Väntar på att C ska komma hem från Cromwell där han och T varit och kört cross. En tur som slutade med sjukhusvistelse för T och en bruten handled bland annat... Fy så trist. C gör sällan illa sej när han kraschar som tur är, gammalt proffs som han är så vet han hur man ska ramla av. Jag skulle behöva lära mej ett och annat av honom... Mina armar åker alltid ut för att ta emot i ren reflex när jag flyger av. Förutom senast på DH-cykeln, då försökte jag ju faktiskt rulla men axeln slog i backen först med sån kraft att nyckelbenet gick av istället. Hade föredragit en bruten handled 10 gånger om...



Vi skippade trä-logsen och höll oss på marken..



En överblick över alla cykelstigar vid 7Mile



L och jag tog Fruit Loopsen ner :)



Vi stannade halvvägs vid The Hub och tog några andetag (läs: jag)



Jag råkade visst klä oss likadant idag haha



Efteråt åt vi medhavd lunch nere vid vattenbrynet



Eller, jag åt - L var alldeles för upptagen med att kasta sten i vattnet, klappa och försöka mata alla hundar som sprang omkring... Han fick sin lunch i bilbarnstolen i bilen efteråt. 
Sen somnade han gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar