tisdag 23 oktober 2012

Trött familj

Idag är vi lite av en sliten skara alla tre. L vaknade till en (jag vet, ingenting att klaga över!) gång under natten och sen dröjde det ett bra tag innan nån av oss kunde somna om. Men L var lika pigg som vanligt halv sju imorse, det blev alltså ingen sovmorgon.

Sen har en viss liten kille gnällt hejvilt här sen ett par timmar tillbaka (startade ganska exakt när vi lämnade lekparken inne i stan), precis allt har varit fel men nu börjar han lugna ner sej.. Ibland är det skitsvårt att veta när man ska ge in och när man ska stå på sej tycker jag. Vill man få slut på skrikandet så är det ju enkelt fixat genom att just ge in och låta de små få sin vilja igenom, men det är ju knappast en långsiktig lösning... Men frågan jag ofta ställer mej är om det verkligen är värt att ta en fajt när det gäller småsaker som tex åka en gång till i rutschkanan eller få mera juice i vattenflaskan. Däremot håller jag stenhårt på läggrutinerna samt såklart när vi är ute i trafiken osv. 

Men jaa... när det gäller smågrejer är jag inte så svårövertalad. Och jag som trodde att jag skulle bli en superstrikt mamma! Tänk så fel jag hade...


I förmiddags nere i stan:


Det är leggins och långa linnen som gäller för hela slanten frånochmed nu - 
jag har helt gett upp jeans. Det är alldeles för obekvämt!



Älskar hur alla träd har blivit så härligt gröna och sprakande!



En trött och mindre sprakande pappa just idag



L däremot saknar inte energi! Just här stannade han dock upp några sekunder 
och spanade in änderna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar