fredag 26 oktober 2012

Skäms lite över att vara svensk

Ingen har väl kunnat undgå förlovningen mellan  prinsessan Madeleine och hennes Chris och deras video där dom berättar nyheten för resten av världen. Det lilla "tihi" som Madde yttrar i slutet har visst  orsakat nån slags mediestorm i Sverige. Alltså orka säger jag.

Stackars tjej, vem som helst fattar väl att det måste vara rätt obekvämt att spela in en video där man berättar att man förlovat sej, och som dessutom släpps över hela världen. Visst jag kan hålla med om att det var en aning stelt och kanske hade en omtagning varit på sin plats när hon råkar försäga sej att förlovningen egentligen skedde i februari...

Hursomhelst, jag tycker att dom är fina tillsammans och Madeleine verkar lycklig och kär - det är ju ändå viktigast! Ett grattis kunde ju vara på sin plats istället för den enorma sågning som nästan hela svenska folket verkar ha gått ihop om. Det om något är pinsamt tycker jag!



Och att hon bryter på amerikanska under intervjun håller jag inte med om heller. 
Hon uttalar ju bara Chris namn på engelska.
För övrigt en av de finaste bilderna jag sett på Madeleine- otroligt vacker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar