torsdag 25 oktober 2012

Storsstädning och självsprickor

Oj vilken spännande rubrik jag fick till eller hur ;) Ligger här i soffan i ett alldeles skinande rent hem och med en kopp te, det är nog bland den härligaste känslan som finns. När det är nystädat och fint alltså! Jag körde övervåningen medan C rensade ut garaget vilket var en halv dags jobb det med. Dock har mitt skrubbande lett till ännu fler självsprickor på mina stackars händer...

Det verkar som jag ärvt det från mormor min, hon har allltid haft händer som spricker lätt. Och jäklar vad ont det gör, bara jag stöter i nåt med fingertopparna! Någon som har några dundertips hur man får bot på nariga händer? Förutom att tvätta händerna mer sällan (omöjligt) och undvika att komma i kontakt med rengöringsmedel (borde kanske ta och införskaffa gummihandskar i riktig mormorsstil?).

Förutom att städa hela dagen lunchade jag och L med E och hennes lilla M idag och gud så söta våra älsklingar var tillsammans - dom hade så kul ihop! Och jag och E hade som vanligt en massa att prata om så det var verkligen en fullträff till lunch :) Hade tänkt åka till gymmet ikväll men körde istället ett styrkepass här hemma med L hängandes och hoppandes på mej (extra vikt hehe), medans C var iväg och cyklade DH. Han cyklade från kl två till sex, det kan man kalla träningspass! Tillräckligt långt för en paus på minst 3 dagar sa han när han kom hem... Får se hur det blir med det :)



Nej nu ska jag slappa vidare här i soffan och läsa nyaste Madison! Hörs imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar