måndag 29 oktober 2012

It´s a boy!

Det var vad jag drömde att vi fick höra på ultraljudet... Nu återstår att se om det var en sanndröm eller inte! C har precis åkt ner till farmen men lovat att han ska vara tillbaka i god tid innan klockan tre i eftermiddag, jag vill gärna att han hinner ta en dusch när han kommer hem :)

Det är nog förresten bra för oss med en dag isär, vi har spenderat väldigt mycket tid tillsammans på sistone och när man lever så tätt inpå varann leder det ibland till onödigt tjafs och gnäll. Hade en sån dag igår, förutom vår mysiga morgon alltså. Jag hade så dåligt samvete när L somnat för kvällen för att jag varit en usel mamma hela eftermiddagen... Arg, trött, ledsen och allmänt grinig!

Lille älskling, om det är nåt jag inte vill att han ska slippa är det att höra sina föräldrar gräla. Visst lite är hälsosamt, jag har alltid tyckt att det är konstigt med par som säger att de aldrig är osams eller oense om något. Nä då föredrar jag faktiskt att rensa luften lite då och då och säga vad man tycker, bara det inte blir onödigt ofta. Ibland måste man lägga band på sej och inse att inte allt behöver diskuteras eller ske på ens eget sätt!

Hur funkar ni? Är ni lugna som filbunkar eller har hetare temperament än eld?  Vill ni tala ut om grejer eller glömma och gå vidare?

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Spelar ju såklart ingen roll men roligt att få veta.

    Tycker att det kan vara lite så att man nästan kommer in i en vana att gnabbas om det mesta och sen helt plötsligt göra man aldrig det. Går i perioder alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet vi! Det är en tjej :)
      Skönt att höra att vi inte är ensamma om våra vardagsgnabb, och jag väntar med spänd förväntan på nästa lugna period :) Hoppas den kommer snart haha

      Radera