söndag 28 oktober 2012

Lovely Sunday

Söndag idag och alltså mindre än en dag kvar till vårt ultraljud! Imorgon klockan tre smäller det :) Åh vad kul det ska bli att få veta, om bebisen ligger så att det går att se vill säga. Just nu känner jag verkligen att det är 50/50, har inga aningar alls om det är en lillebror eller lillasyster som L kommer få.

Visst har denna graviditet varit lite annorlunda, särskilt i början då jag mådde väldigt mycket mer illa än med L. Med L i magen fick jag dessutom riktigt dålig hy under en period, stora hormonfinnar ploppade upp både i ansikte, på bröstet och ryggen. Denna gång har jag sluppit det (ta i trä!) hittills... Visst lite finnar har jag haft då och då men det har jag annars också, men i överlag har min hy varit mycket bättre under denna graviditet.

Däremot växte mina naglar som ogräs med L i magen, och var längre, finare och starkare än de nånsin varit. Denna gång är det tvärtom, jag måste hålla dem superkorta och ändå skivar dom sej och spricker o har sej. Energimässigt är det svårt att jämföra, det är ju så annorlunda när man har en liten toddler att sköta om och inte bara sej själv. Det gör säkert att jag känner mej tröttare. Tycker även att min kropp sagt ifrån lite tidigare denna gång vad gäller fysisk ansträngning, att jag redan vid 8 veckor var tvungen att stanna och ta pauser ibland när jag var ute och gick. Det blev dock bättre när jag gick in i andra trimestern konstigt nog...

Så som sagt, en del grejer är annorlunda denna gång men det behöver ju inte betyda det ena eller andra. Hursomhelst får vi veta imorgon!



Den här underbara killen ska bli storebror om mindre än 5 månader!



Utsikt från lekplatsen vi var vid i förmiddags

Vi hade en härlig stund alla tre imorse när vi åkte in till stan, köpte med oss fika från Starbucks och åt nere vid sjön. Sen gick jag och L en promenad medan C åkte hem och hämtade sina cykelgrejer, därefter möttes vi upp igen och då hade det hunnit bli dags för lunch. Även denna intogs nere på stranden på en stor picknicfilt - söndagsmys! 

Nu ska vi åka in och hämta C som cyklat i ett par timmar och jag tänker ta med mej iPoden och gå hem från stan. Det får bli min träning idag, det är så fint väder att jag hellre är utomhus än åker till gymmet!


1 kommentar: