lördag 10 november 2012

Andra magbilden!



Notera att denna bild (precis som min första) är tagen på morgonen innan frukost, magen växer under dagen efter varje mål mat och är större på kvällen!


Det har gått över 10 veckor sen min första magbild, jag småskrattar lite när jag tittar på den - jag tyckte det syndes men det var ju inte ens nån mage! Jag är numera i vecka 21 (lite över halvvägs med andra ord!) och just nu händer detta:

Barnet
Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältningsorganen. Fostret kissar i magen. Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret.
Vikt: 420 gram.

Mamma
Nu börjar en härlig tid. Magen syns väl, men är inte alltför stor. Illamåendet och tröttheten har ofta gått över och diverse småkrämpor du kan drabbas av i slutet av graviditeten har inte börjat än.
Har du oroat dig för missfall så har troligtvis den oron minskat markant vid det här laget. Din viktökning ligger troligtvis någonstans mellan fyra och sju kilo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar