måndag 19 november 2012

Ett email senare...

...tar jag tillbaka vad jag sa om att C aldrig skulle drömma om att säga något när det kommer till dålig service. Nu har han (helt på eget initiativ) nämligen skickat ett email till ägaren av restaurangen vi åt på och berättat att köket var något av en lekplats, att en ur personalen provsmakade min mat med fingret och att vi trots många tidigare besök tyvärr inte kommer att återvända.

Är faktiskt lite stolt över min man! ;)

Hur agerar ni om ni får dålig service eller blir serverad något icke ätbart/får ett hårstrå i maten etc? Säger ni till eller "lider" ni i tystnad?

4 kommentarer:

  1. Bra gjort! Tycker det är jätteviktigt att restaurangägarna får veta vad man tycker. Att berätta om dåliga upplevelser men även berömma om man gillar stället och maten. Så gör vi i allafall :) Ha en bra dag / Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur, beröm är minst lika viktigt och det är vi alltid noga med att också framföra :)

      Radera
  2. Jag skulle helt klart säga till på en gång på samma sätt som jag verkligen berömmer om jag är nöjd. J däremot skulle inte säga till i första hand lr det skulle nog bero på vilket humör han är på och hur allvarligt det som är dåligt är.

    Ps. fin lilla magen är.

    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam! Låter faktiskt som C och J är lite lika på det planet. Det beror helt klart på hur allvarligt det är om C ska säga nåt, medan jag tycker att det är dumt att hålla tyst om felet faktiskt kan åtgärdas om man har chans att lämna restaurangen eller var man nu är som en nöjd kund. Det gynnar ju alla! :) Kramar

      Radera