torsdag 22 november 2012

Dagens

Det är ett evigt trixande och provande när det gäller kläder i min garderob just nu. I vanliga fall brukar jag bestämma vad jag ska ha på mej redan när jag står i duschen, och allt som oftast blir det precis det jag tänkt. NU däremot, har jag plötsligt ingen aning om vad som passar eller känns bekvämt, och min garderob känns väldigt begränsad. Det brukar bli minst ett ombyte och några tunga suckar innan jag hittar något jag är nöjd med.

Idag blev jag faktiskt ovanligt nöjd, i den här toppen syns magen utan att jag känner mej avklädd. Inte heller har den "tälteffekt" som en del bylsiga tröjor kan ha. En snygg och skön outfit helt enkelt! Något jag lever i just nu är långa stretchiga linnen som funkar under det mesta, jag tror att jag har  ungefär fem stycken i olika färger. De ger skönt stöd åt magen och man slipper oroa sej för att nån oplanerad glipa ska dyka upp mellan byxa och topp :)

Är sugen på att införskaffa en eller två sköna maxiklänningar inför sommaren, har en känsla av att jag skulle kunna bo i dem i slutet av graviditeten när inte så mycket annat kommer passa! De sista veckorna i kalla februari/mars-Sverige får bli ett annat problem...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar