torsdag 15 november 2012

Valet föll på...

..hemma gym!



Blev ett ovanligt bra pass för att vara hemma i garaget och trots att jag snabbt fick sällskap av en liten L. Jag började med att springa upp och ner för garageuppfarten (brant!) 6 gånger som uppvärmning istället för rodd som jag vanligtsvis kör på gymmet. Räckte för att bli varm i hela kroppen och få upp flåset lite! Sen körde jag vidare med styrkeövningar för ben, bröst och armar blandat med en hel del core och balansövningar. 

Jag är supernöjd nu när jag sitter här i soffan och med L sovandes i rummet intill - kl 19.57 slocknade han ikväll och utan en endaste tår eller motstånd! Vi kastade om vår nattningsrutin ikväll och det verkade göra susen (eller så var han bara ovanligt trött). Iaf, istället för lek efter maten så tappade vi upp hans bad direkt och så fick han istället sitta uppe med C en stund efter badet och greja med sin iPad medan jag vikte ett lass med tvätt och tog en dusch. När jag kom ut ur duschen läste vi godnattsaga på soffan istället för i hans rum och efter att L vinkat godnatt till pappa gick vi in på hans nedsläckta rum där vällingflaskan väntade i sängen. Jag la mej på golvet brevid hans säng medan han drack ur den och sen tog det 2 minuter och så sov han!

Jag känner mej så himla glad och nöjd just nu. Tacksam över så himla mycket! Nu ska jag göra varsin kopp té till mej och C och sen fira med några rutor mörk mintchoklad framför en film :)


2 kommentarer:

  1. Så skönt att det gick så bra med nattning! Den där chokladen var säkert extra god igår :)

    SvaraRadera