fredag 30 november 2012

Yoga Glow



Jag gick in i yogasalen och kände mej allt annat än lugn och balanserad, faktiskt så grät jag hela vägen in i bilen (don´t ask! men mina hormoner spelar en stor roll just nu...) och funderade länge på om jag ens skulle gå in med mina rödgråtna ögon men så bestämde jag mej för att jag alltid kunde skylla på min pollenallergi om någon skulle fråga ;) Lite kallt vatten i ansiktet och några djupa andetag inne på toaletten gjorde också sitt till! 

Det som är så skönt med yogan är att man liksom går in sitt eget lilla space och helt stänger ute omvärlden och vad som pågår i ens liv just då. Vi fick lära oss att om man låter tankar påverka hela ens humör och mående så hänger man kvar för mycket vid saker, att vara mindfulness handlar om att låta tankar och känslor passera men inte hålla kvar vid dem onödigt länge. Det behöver jag träna på!

Hursomhelst, efter drygt en timmes yoga kände jag mej som en ny människa och jag hade släppt all min frustration, uppgivenhet och ledsenhet som jag steg in i salen med. Jag önskar så att det fanns minst ett pass till i veckan som jag kunde gå på för den här träningen är verkligen den bästa för mej just nu. Fick även lite tips på stretchövningar jag kan köra hemma när jag får ont i ryggen vilka jag absolut ska ge en chans!

Nu måste jag gå och ruska liv i min lille älskling som sovit i över 45 minuter.. Dags att väcka honom om han ska somna innan nio ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar