tisdag 20 november 2012

From high to low

Från att ha bestigit berg (nästan bokstavligt) innan  lunch så känner jag mej nu på kvällen allt annat än hurtig. Min allergi har utan tvekan övergått i förkylning som satt sej både i hals, öron och huvud. Och jag som skulle iväg och köra ett pass med Active Mums imorgon! Nu har jag tyvärr fått lämna återbud, kändes inge vidare att komma dragandes med mina baciller till en klass full av mammor och deras små bebisar.
En vanlig förkylning hade i vanliga fall inte fått mej att ställa in något men nu kändes det som det enda rätta med hänsyn till andra. Plus att styrketräning när man har ont i halsen och är allmänt hängig knappast är att rekommendera annars heller, och särskilt inte när man är gravid. Då är det extra viktigt att ta hand om kroppen känner jag.

Det är jag och L som är den snoriga duon i familjen just nu, det går nog åt minst en halv kartong näsdukar om dagen! Men L har precis som jag nämnde igår, förvånandsvärt gott om energi för att vara förkyld så för att få lite lugn och ro tog jag med honom ut på en promenad till lekplatsen i området innan middagen. Jag la på frysta kycklinglår på grillen på lägsta värme innan vi gick, vet inte riktigt hur jag tänkte där... Det ledde till att de blev svarta på ena sidan och ogrillade på andra! Efter att jag fixat dem svarta även på andra sidan och sen skurit bort all kol så åt vi med god aptit. Jag slapp åtminstone främmande fingrar som provsmakade min mat, alltid något... ;)



L på grannens uppfart som han envisas med att alltid cykla in på :)



Backen ner till oss som L älskar att rejsa nedför..



Jag i samma kläder som imorse. Att duscha är en lyx man som mamma sällan har tid med förrän i slutet av dagen :)



Vårt hus. Jag är verkligen delad i tanken om vad jag känner inför att sälja det. En del av mej vill gå vidare till nästa projekt, och det skulle vara skönt att slippa oroa sej över att ordna hyresgäster under tiden vi är i Sverige. Samtidigt så trivs jag verkligen här, och det skulle kännas tryggt att ha ett hem att återvända till när vi kommer tillbaka med två(!) barn...


2 kommentarer:

  1. Gud vad fint ert hus är och omgivningarna/utsikten helt otroligt vacker! Förstår att du inte vill sälja det huset! Men det finns väl iof grymma omgivningar och utsikter på många ställen i NZ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, trivs som sagt väldigt bra här :) Det enda jag kan sakna är en trädgård där L kan leka, men det får hamna på en önskelista inför ett framtida hus!

      Radera