söndag 4 november 2012

Isande promenad

Jäklar vad kallt det var imorse på vår promenad... Och jag som lyckats få med mej C för en gångs skull, och han gillar inte att gå i vanliga fall och nu var det dessutom svinkallt haha. Vi tinade iaf upp efter en stund i solen på ett ställde där det inte blåste fullt lika mycket, och sen köpte vi lattes på vägen hem som värmde frusna fingrar och magar :) 

Appropå det förresten, herregud jag stötte nog på en av de minst serviceinriktade personerna på länge idag när jag beställde våra lattes. Det var en engelsk kille inne på Hamills, förmodligen ny då han lyckades få allt jag beställde fel. Flat whites istället för trim latte, och sweet muffins istället för savoury muffins. Eller så hade han bara jäkligt kort minne. Hursomhelst, efter att jag äntligen fått ordern rätt och jag blivit meddelad att fluffys kunde de minsann inte göra take away så bad jag att få muffinsen "heated and buttered". Han svarade vresigt att smöret kommer på sidan om, varpå jag sa visst det är okej. Då hoppar hans chef in (en äldre vänlig man som känner oss vid det här laget) och säger med ett leende att jag visst kan få dem buttered. "Ska vi äta dem åt dej också" fnyser då killen bakom kassan.

Alltså, jag bara drog på munnen och skakade på huvudet... Snacka om att den killen borde byta jobb! 


Vår uppfriskande promenad imorse:


Tänk, snart är det vi som flyger... lååångt



Här hittade vi lite lä och kunde värma oss i den härliga solen!



Mitt underbara lille charmtroll nailar varje foto! 
Detsamma går tyvärr inte att säga om pappan i familjen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar