söndag 25 november 2012

Mysig morgon

Vilken bra morgon jag haft hittills, jag sov till åtta, pratade med min älskade mamma på Skype i en timme och fick sen frukost och kaffe serverat av C! Kan knappast begära mer av en söndagsmorgon :) L sov ända till nio vilket visserligen inte var så konstigt då han inte somnade förrän elva igår... (!) Herregud jag tror nästan att vi håller på att förskjuta dygnet till svensk tid. När vi kommer till Sverige kanske han redan går på svensk dygnsrytm, himla smidigt isf!

Nejdå, skämt åsido... idag är vi två som kan hålla honom vaken på eftermiddagen så det ska nog gå. Dagar när jag är själv med L från morgon till kväll kan vara riktigt kämpiga, särskilt när halvtimmeslånga "trotsutbrott" inte hör till ovanligheten. Ofta kommer de såklart när L dessutom är övertrött, och mina försök att lägga honom tidigt misslyckats. När han sen äntligen kommer till ro och somnar i mitt knä, så kan jag bara inte med att ruska liv i honom även fast jag vet att det egentligen är alldeles för sent för en tupplur. Tilläggas skall att jag ofta är så trött att mina egna ögonlock är svåra att hålla uppe vid det laget.. Så då brukar vi somna i en hög på soffan i en halvtimme och sen vakna med nya krafter!

Men som sagt, det bådar inte gott för kvällsrutinen att sova mellan tre och halv fyra... Aja, idag vänder vi på det hoppas jag!

Bjuder på en bild och en liten filmsnutt från igår:




1 kommentar: