onsdag 21 november 2012

Betala för att blogga?

Ja alltså jag älskar ju att blogga men att betala för att ni ska kunna få ta del av min text och bilder, det känns ju lite bakvänt! Idag när jag skulle ladda upp bilder till ett tidigare inlägg fick jag ett meddelande från blogger att mitt fria bildutrymme var fyllt och att jag hädanefter måste betala 2.50 US dollar varje månad, cirka 17 kronor med andra ord för att kunna ladda upp bilder.

Vad fasiken, jag som äntligen börjar känna mej hemma här och faktiskt samlat på mej ett gäng trogna läsare... Vill ju inte förlora er om jag byter bloggportal! För det är precis vad jag funderar på nu. Okej att jag inte får betalt för att blogga, men att betala för det?

Någon som kan tipsa om en bra och gratis portal med obegränsat bildutrymme? Har funderat lite på någon av föräldrarsajterna som tex Mama eller Allt för föräldrar men är lite rädd att tappa läsare... Skulle ni som inte har barn hänga med till en sån sajt? Behöver er hjälp här, snälla kom med synpunkter!

4 kommentarer:

  1. Jag blir TOKIG! Varje gång jag försöker skriva en kommentar hos dig, laddas sidan om och kommentaren försvinner! Gaaaah!!

    Jag tipsar om en egen sida! Har blivit erbjuden att blogga för andra portaler (ska inte säga namn) men alltid tackat nej. Har hört att det är så mycket strul. Så jag tipsar om egen wordpress sida!

    SvaraRadera
  2. Ja usch det är svårt det här med olika bloggportaler. Jag har själv funderat på att byta från blogger till wordpress. Men eftersom jag varit osäker på lite allt möjligt vad gäller överflyttning av den gamla bloggen osv. så har det inte blivit av!Tycker det borde vara obegränsat bildutrymme på blogger!! Tyvärr kan jag inte ge tips på andra bloggportaler för har bara haft blogger. Jag kommer följa med och fortsätta läsa om du flyttar till annan portal vilken du än väljer :)

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning om vilka bloggportaler som är bra eller som har obegränsat bildutrymme...men jag skulle följa med din blogg vart den än hamnar! :) Bara så du vet.

    /C

    SvaraRadera
  4. Mama har inte kvar några bloggare utöver kändisarna, men jag har wordpress och är nöjd! Såklart hänger vi med dig till ny adress :)
    Jag gillar inte hur man kommenterar här på blogspot, tycker det är knöligt faktiskt, men jag gör ett försök att publicera det här nu.

    SvaraRadera