måndag 19 november 2012

Dag som gått i ett!

Oj den här dagen har verkligen gått i ett sen vi vaknade. Har inte haft en chans att blogga förrän nu! Började med att vattnet stängdes av i hela St Andrews Park imorse precis när L och jag skulle iväg. Eller precis när vi skulle göra oss i ordning rättare sagt.. Snacka om panik när det bara kom några droppar ur vattenkranen, och där stod jag med smutsigt hår, oduschad i övrigt och L satt i soffan med oborstade tänder och intorkad gröt runt hela munnen! Jag ringde först C och frågade om han vhört något om att vattnet skulle stängas av men det hade han inte, varpå jag ringde The Council (kommunförvaltningen) och lät nog knappast trevlig på rösten när jag frågade vad det var som försigick egentligen. Fick det lama svaret att de höll på med nåt slags vägarbete i området och att det visst hade påverkat fler hushåll än beräknat! Vattnet borde vara tillbaka efter fyra sa han. VAAA??? Utbrast jag, klockan var liksom kvart över nio på morgonen. Men hur i helsike kommer det sej att vi inte fått veta nåt i förväg fortsatte jag, varpå mannen fick bråttom att meddela att han skulle ta reda på mer och sen ringa upp mej snarast.

Det gjorde han aldrig men vattnet kom som tur var tillbaka. Inte tillräckligt så att jag kunde tvätta håret men det räckte för att vi skulle kunna blaska av oss och borsta tänderna så vi kunde åka iväg till S och N som vänatade vid Lake Hayes. När vi kom hem efter lunch var vattnet påslaget igen! Snacka om att man blir handfallen när vatten och el försvinner, det är verkligen sånt man tar för givet men kanske inte borde med tanke på hur många i världen som faktiskt inte har det som nån självklarhet.

Resten av dagen fortsatte i stressens tecken med en oanmäld husvisning i sista minuten och innan dess försökte jag göra bankärenden online med L som ville att jag skulle göra allt annat än sitta vid laptopen. Blev iaf klar med allt precis i sista stund och nu kan jag äntligen pusta ut!

C kom hem från farmen för en stund sen och nu ska vi åka in till stan och käka middag... en lugn sådan förhoppningsvis :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar