lördag 17 november 2012

Gym och smink

Jag sminkar mej knappast för ett gymbesök men däremot tvättar jag inte bort det jag redan har heller. Använder så lite att det knappast skadar.. Men idag fick jag äntligen mitt nya mineralsmink, har inte provat det än men förhoppningsvis leder det till ännu friskare hy och mindre igentäppta porer även under varma sommardagar (eller svettiga gympass). Ska bli kul att testa imorgon! 

Körde ett bra pass idag på gymmet, även fast jag var nära att stanna hemma först... Varje eftermiddag är det som en förlamande trötthet kommer över mej, men idag lyckades jag besegra den och det är jag glad över nu! Desto skönare att sjunka ner i soffan för en lugn kväll :)

Ska alldeles strax försöka lägga vår lille nattuggla och så kan jag och C förhoppningsvis se på filmen jag hyrde igår... 



Peppad för ett gympass!



Och så mitt nya "mirakelsmink"...



....får verkligen hoppas att det lever upp till föväntningarna, jag har ju tjatat en hel del 
om det vid det här laget ;)

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig förstått mig på mineralsmink... är lite efter när det gäller det. Vad är det för skillnad egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började använda Loréals mineralsmink för flera år sen när det kom ut, jag upplever att den största fördelen med mineralsmink är att det inte är lika täckande (jag gillar inte det) och det låter huden andas! Och just Youngblood är dessutom fritt från massa kemikalier/testas inte på djur etc. Så här står det på hemsidan:

      YOUNG BLOOD MINERALS is the perfect wedding makeup, natural 100% paraben free, talc free, cruelty free, fragrance free & oil free. Amazing primers full of nutrients and minerals, colours stay strong and makeup is light enough with just the right amount of coverage to let the skin breathe. Young Blood creates that perfected natural look.

      Hoppas det hjälpte lite! :)

      Radera