lördag 24 november 2012

Från en sinnesstämning till en annan...

C åkte ner till farmen igen idag, och ska jag vara ärlig så kände jag mej väldigt ledsen och nere imorse. Saknar att spendera kvalitetstid tillsammans, det känns som jag alltid är ensam med L... eller så har C honom under ett par timmar då jag är på gymmet/uträttar ärenden och sen byter vi av varann och så är C borta resten av eftermiddagen och cyklar DH. De dagar han inte är borta hela dagen nere på farmen vill säga. 

Känns som vi inte riktigt får till nån balans... jag kan känna mej väldigt ensam här ibland utan någon familj som helst att hälsa på under lediga stunder. Saknar även mina riktigt nära vänner som jag framförallt har i Sverige. Särskilt nu när S och N har försvunnit upp till Auckland för sommaren! C däremot har fullt upp jobbmässigt plus att han sen har cyklingen och gemenskapen som den medför när han är ledig...  

Vet att det kommer bli tvärtom i Sverige, då är det plötsligt jag som har både familj, släkt och vänner nära - och jag kommer förmodligen ha fullt upp med att hinna träffa alla. C däremot kommer inte ha några vänner eller hobbies alls, något jag vet att han redan fruktar. Åååh varför ska det vara så svårt? Jag vill inte att en av oss för alltid ska sakna något/någon...

Hursomhelst, efter en outing med min lille älskling blev jag på lite bättre humör. Stannade och köpte med mej kaffe och varma muffins och scones från ett café och så körde vi ut till Jardines Park. Därute kunde jag se livet från ett ljusare sken och efter ett samtal från C kändes framtiden inte fullt lika hopplös längre. Det är så viktigt att man lyssnar på varann, försöker förstå och sätta sej in i den andres situation. Och att kärleken finns såklart! 

Min och L:s utflykt:


Latte från Tin Goose...



....hjälpte också till att få mej på piggare humör!



Det är inte bara cykla man kan göra i Jardines Bike Park....



....man kan även träna balansen över stora vattenpölar!



Känns tryggt att skjutvapen och andra vapen är förbjudna på promenadstigen...



Jag smugglade dock med mej en liten missil på cykel!



Här stannade vi till och satte oss på en bänk...



Skulle lätt ha kunnat spendera en timme eller två här!



Gärna med ett staffli och oljefärger :)



Tillochmed L kom till ro och satt och filosofierade över livet en stund...


4 kommentarer:

  1. Alla är ju så klart olika och alla familjer är ju också olika. Men personligen så tycker jag nog att har man valt att skaffa familj, ja då får man faktiskt välja sina prioriteringar också. Om man jobbar mycket en period, ja då får man kanske lägga sitt fritidsintresse åt sidan ett litet tag...för ens familj är väl också ens intresse?

    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Word! Jag håller helt med dej! Kram

      Radera
  2. Förstår att det är svårt, så stora avstånd också.
    Flyttar ni alltså till Sverige, inte bara för en tid? Om ni ska bo i närheten av Stockholm så vet jag några kiwis att ta kontakt med :)
    Njut av den sanslöst vackra naturen tills dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi flyttar till Sverige för nära ett halvår, så det blir helt klart längre än en vanlig semester! Vore kul för C med lite kiwi-vänner, vi lär hamna i närheten av Sthlm då min familj bor i Enköping. Mejla gärna och berätta mer!

      Radera