fredag 16 november 2012

Bland trädtopparna

Idag åkte jag och L upp till Skyline på eftermiddagen medan C cyklade DH på samma ställe. Jag köpte två åk för lådbilarna, 15 dollar kostar det då liften är gratis för oss då jag har ett årskort. Måste ju ses som ett relativt billigt nöje, och L tycker att det är sååå kul! Ibland kan vi köra om 3-4 stycken på vägen ner haha. Jag och L är ett snabbt team :) Får se hur länge till det funkar med magen, men än är den inte i vägen!

Just nu sitter jag i soffan med en skål glass och med The Voice på tvn som just började. Går det programmet i Sverige också? Lite snarlika X Factor och Idol men skillnaden är att här ser domarna inte de som sjunger. Bra tycker jag, då är det ju verkligen bäst sångröst som vinner. Någons image går ju att ändra på men med rösten är det svårare, antingen har man gåvan att kunna sjunga eller inte. Jag tillhör den senare skaran, sjunger bara i bilen när ingen hör mej ;) Tyckte visserligen att det var väldigt kul med sång på musiken i skolan och nåt solo vill jag minnas att jag fick sjunga på en julkonsert men annars... Nej, jag föddes inte med nån större gåva när det gäller sång. Tyvärr! För gud vad häftigt det är med människor vars sångröst kan beröra sin publik till tårar!

Att kunna dansa riktigt grymt och att verkligen ha rytmen är något annat jag alltid önskat, men nä - jag gick på en nit där med. Knappt så att jag hänger med på ett vanligt aerobicspass, mina armar och ben flänger oftare åt fel håll än åt rätt haha. Men att acceptera vad man är mindre bra på och vara helt okej med det är absolut något positivt som kommer med åren. Det är aldrig för sent att lära sej nåt nytt tror jag, men det är nog bra om man har insikt om vilka områden det är värt att ge sej in på :)


Skyline tidigare idag


Man befinner sej uppe bland trädtopparna, bokstavligen!



Jag efter avlutad luge-ride



Här skymtar luge-banan



L i backen som leder ner till luge-liften



Vi fick varsin stämpel, jättehäftigt tyckte L!



Skyline Café gör Queenstowns godaste chai-latte



Och smarriga fluffys har dom också, låter L hälsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar